پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمدتقی آل هاشم

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

  خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تبریز با بیان این‌که جریان صهیونیستی از توسعه روابط روزافزون دو ملت ایران و آذربایجان نگران بوده و به دنبال ایجاد اختلاف و بدبینی میان دو کشور همسایه و مسلمان است، گفت: رژیم صهیونیستی مخالف وحدت کشورهای اسلامی است، از این رو نهایت تلاش خود را برای حذف دینداران و روحانیان از صحنه اجتماعی آذربایجان می‌کند.

آیت الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم، امام جمعه موقت تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز،با اشاره به این‌که دین‌ستیزی دولت‌ها هیچ عاقبت خوشی در تاریخ نداشته است، اظهار داشت: طی روزهای گذشته شاهد تحرکات ضداسلامی در کشور جمهوری آذربایجان بوده‌ایم، این در شرایطی است که اکثر قریب به اتفاق مردم این کشور مسلمان و شیعه هستند.
وی با انتقاد از برخورد شدید و یورش نیروهای ویژه پلیس آذربایجان به دینداران در شهرک نارداران و به خاک و خون کشیدن دینداران و نمازگزاران مؤمن، خاطرنشان کرد: متأسفانه در طول سال‌های گذشته شاهد نفوذ جریان‌های صهیونیستی و وهابی در این کشور اسلامی بوده‌ایم، به گونه‌ای که تبلیغ دین برای وهابیت آزاد است.
این عالم برجسته منطقه آذربایجان با بیان این‌که گروه‌های تروریستی تکفیری و سلفی زاییده تفکر وهابیت در منطقه است، گفت: دولت جمهوری آذربایجان باید بداند که خطر اصلی همان جریان‌های تکفیری و داعشی هستند که در این کشور نفوذ داشته‌اند، نه عزادارای مردم مظلوم نارداران در اربعین حسینی، برای همگان آشکار است که وهابی ها و سلفی های تکفیری به دروغ فریاد الله‌اکبر سر می‌دهند.
آیت الله آل‌هاشم ادامه داد: جمهوری آذربایجان به‌عنوان یک کشور مسلمان و دارای منابع غنی نفت، از جمله کشورهایی است که طرح وهابی ها و سلفی های تکفیری در آن اجرایی شده و ائتلاف تکفیری صهیونیستی، منطقه مذهبی نارداران را که به‌ عنوان مرکز عزدارای برای امام حسین(ع) شناخته می شود، برای قربانی کردن برگزیده است
وی تصریح کرد: بسیار حیرت‌آور است که پلیس آذربایجان پرچم‌های «یا حسین» و «یا ابوالفضل» موجود در نارداران را به‌عنوان پرچم‌های داعشی وانمود کرده و برای این منظور، شبکه‌های تلویزیونی و پایگاه‌های اینترنتی را هم بسیج کردند. نیروهای پلیس پرچم های عزای امام حسین (ع) را طوری با افتخار از سر منازل زیر کشیده اند که گویی مناطق اشغالی آذربایجان را آزاد کرده‌اند.
امام جمعه موقت تبریز افزود: مایه تعجب است انرژی، به جای این‌که توان و ظرفیت های دولت آذربایجان برای آزادسازی مناطق اشغالی و قره باغ استفاده شود، علیه مردم دیندار خود آذربایجان به کار گرفته می شود. این در حالی است که همین دیندارن با برخورداری از روحیه شهادت طلبی و انگیزه جهادی آماده اند؛ مناطق اشغالی و قره باغ را از دست اشغالگران ارمنی آزاد کنند.
آیت الله آل‌هاشم با انتقاد از اقدامات خشن، سرکوبگرانه و خارج از عرف نیروهای ویژه پلیس آذربایجان علیه دینداران این کشور گفت: متأسفانه همزمان با حادثه نارداران؛ روحانیان شهرهای گنجه، لنکران، نفتچاله نیز با انگ تلاش برای کودتا، تروریسم و افراطی گری دستگیر شده و عرصه بر دین‌داران تنگ شده است.
وی با بیان این‌که جریان صهیونیستی از توسعه روابط روزافزون دو ملت ایران و آذربایجان نگران بوده و به دنبال ایجاد اختلاف و بدبینی میان دو کشور همسایه و مسلمان است، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی مخالف وحدت کشورهای اسلامی است، از این رو نهایت تلاش خود را برای حذف دینداران و روحانیان از صحنه اجتماعی آذربایجان می‌کند.

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

ارسال در تاريخ 22 / 9 / 1394برچسب:, توسط میثم